Alexx

Alla inlägg under juni 2012

Av alexxs - 13 juni 2012 22:37

Den första dagen jag såg dig kommer alltid finnas i mitt minne.

Den gången du försökte kyssa mig men jag sa bara nej.

En gång viste jag vem du var men du inte vem jag var. 

Efter den kvällen trodde nog båda att inget mer skulle hända. 


Av livet ska vi lära, dess misstag ska vi bära.

Att lära av dess misstag, får hjärtan att brista.

Ett brustet hjärta är redan förbrukat.

Ett brustet hjärta är alltid ett brustet hjärta.


Den kalla kvällen när snön knasrade under fötterna

minns jag som den första kyssen från dig.

Den kväll tändes ett hopp, ett hopp om att få träffa dig igen.

Ett hopp som fick mig att se ljuset i livet.


Av livet ska vi lära, dess misstag ska vi bära.

Att lära av dess misstag, får hjärtan att brista.

Ett brustet hjärta är redan förbrukat.

Ett brustet hjärta är alltid ett brustet hjärta.


Det liv jag hade med dig är ett liv jag saknar

ett liv där jag fann kärlek och trygghet.

Allt har sin tid, jag och du är ett minne blott.

Men du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, 

ett fint minne som jag bär inom mig.




Av alexxs - 2 juni 2012 22:14

Sista helgen i göteborg innan sommarlovet, på torsadg är det tenta och den känns hopplös. Biologi är verkligen itne min starka sida. Men dock är det ju ett par dagar kvar.


Pappa ligger på sjukhus då han härom dagen hade feber och åkte in till akuten. Verkat inte som om de hittar något fel på hans blod, men vi väntar fortfarande på provsvaren. Kanske kan det vara samma som för några årsedan du han fick blodförgiftning. Hoppas att de hittat vad problemet är och sätter in rätt medicin till honom.


För mamma känns det som om det går upp och ner. Hon är ju svag nu och jobbigt är det också för att pappa inte är hemma.


Men nu ska jag försöka sova, imon blir det tenta plugg igen.



Ovido - Quiz & Flashcards