Alexx

Alla inlägg den 6 december 2007

Av alexxs - 6 december 2007 20:15

Dag 1

marocko 20,15 6/12

 

Sitter nu i min hårda säng i vår lägenhet på hotellet Igoudar i Agadir.

Dagen började tidigt klockan 03,00 skulle mobilen ringa för att det var dags att gå up. Men vaknade lite tidigare. Då var det dags att packa bilen, Nicke skulle köra oss till flyget. I bilen stod det saker som vi skulle lämna av i gbg på väg till flygplatsen, så bilen var som en packad sill. jag fick ha min stora väska under benen på högkant…:s det var lite trångt…:p vilket ledde till att jag fick sitta dubbelvik hela vägen till gbg, men lyckades ändån att somna. De andra fick sitta med sina väskor i knäet ”hihi”. Vi kom till Landvetter 05,45, och då checkade vi in vårt bagage och sedan tog vi och åt mackor som vi hade med oss till frukost. 07,35 lyfte flyget!!! äntligen på väg! Allt gick fint fint. Mor som är höjdrädd satt faktiskt och tittade ut genom fönstret en hel del. Det kanske var tur att vädret var halv dåligt när vi startade så att hon inte såg hur marken försvann. Jag hade som tur min mp3 som (min) ;) Björn hade fixat ordning åt mig, musiken på den var toppen. Jag både somnade och vaknade till musiken under hela resan…:p När klockan var 12,00 lokaltid vilket vill säga 13,00 hemma i Sverige landade vi i ett moln fritt Marocko där solen sken för fullt. Där stod en buss som skulle ta oss till hotelet. När vi kom hit satte vi in våra väskor och sedan gick vi ut för att gå i staden. Efter en stunds promenerande gick vi tillbaka till hotellet för att fika och solade lite. Efter en drygt en halv timma i solen blev det kallt så vi gick in för att sova/läsa. När klockan började närma sig  17,00 sa vi att vi skulle ut och äta och det blev coscoss med lamm och kyckling. Efter maten tog vi yterligare en runda längst stranden och dess affärer. Fick i en affär pröva en kaftan och blev erbjuden 100000 kameler, dum som jag var tog jag inte erbjudandet!!! klockan börjar nu närma sig 21 och det är dags att sova…:D

 

PUSS!

 
Ovido - Quiz & Flashcards