Alexx

Alla inlägg den 19 april 2012

Av alexxs - 19 april 2012 20:43

Dagen har jag tillbringar i solen, med vänner och "mötat" mig ;)

På vägen hem fick jag ett samtal från min syster, tryckte av henne för jag inte kunde svara. Men hon ringde igen och då insåg jag at det var bara att svara för då ville hon något...
 Hon berättade att mammas läkare hade ringt, och att hon nu skulle få tid för samtal till en ny läkare antingen i Lund eller Göteborg. Först om två veckor kunde hon få en tid för ett första möte för att diskutera behandligne. Behandlingen ska inte innehålla någon oepreation utan troligen någon form av kemoterapi eller stråling. Vilket skulle innebära att hon INTE kommer ligga inne på sjukhus någon längre tid. Läkaren hade även varti possitiv och sagt att forskningen har gått så mycket framåt de senaste 10åren så att vi kunde tänka lite längre fram än bara sommaren, till och med ÅR kanske.

Med tanke på val av var hon skulle få behandling ville jag i första anblick att det skulle ske i Göteborg, men sen övervägde jag även Lund, efter som jag tror att deär bättre. För jag vill ju att hon ska få den bästa behandlingen någonsin.

Läkaren skulle ringa igen, så snart är det dags att ringa till mamma igen för att höra vad han har sagt andra gången.


kram och puss 

Ovido - Quiz & Flashcards