Alexx

Alla inlägg den 25 december 2010

Av alexxs - 25 december 2010 18:20

Jag sitter/ligger i soffan vilket jag har gjort större delen av dagen och mår lite halv illa, det kan ju bero på att jag inte har ätit nått "vettigt" sedan frukost och maten som strax kommer att serveras är ju inte så mycket ättre heller...:S att jag mår illa kan ju också bero på att jag faktiskt inte har rört på mig så mycket utan barar legata stilla i soffan och inget gjort. Till störst del tror jag att mitt illamående beror på att mitt hjärta är ute på "äventyr", för du är jag lite mer fundersam än vanligt...

Har idag spelat lite HoMM III och kommit underfund med lite saker men mer tid behövs för det...

kram

Av alexxs - 25 december 2010 00:44

DÅ var det ju Annandag jul. Julafton är över, den dagen på åter som man inte gör så mycket mer än att fixa julbbord och titta på tv/umgås lite med folk och sover.. Dörjade faktiskt dagen för ca ett dygn sedan med att skicka ett sms till E. Tog cirkus en timma att skriva ihop och det var nog 7sms långt...:P Att det tog så lång tid kan ha berot på att jag var lite lullig efter wiskyn som jag nu de senaste dagarna har lärt mig att dricka. Det första jag tnkte på morgonen när ja gvaknade var att Faan nu har jag varit "för " på igen. Men när klockan närmade sig 12 fick jag svar och läste då genom mitt sms igen och tyckte då att det inte var "för" på enligt mig, utan snarare att det var fint skrivit:


"Nu har dagen kommei, dagen som vi många har väntat på. Är det verkligen denna dag som är den bästa? Eller är det all förberedelse inför denna dag?

Är det inte kännslan av att gå genom stan fylld med ljus och bara höra hur snön knastrar under fötterna. Avnjuta en kopp god kaffe i gott sälskap samtidigt som man verkligen gör bort sig... Känna doften av olik kryddor och bara njuta av tillvaron och känna lugnet.

Julen är ju den tid som man ska tillbringa med nära och kära, men någon stans blir det fel, ens kära blir ibland svårt att sammla, för alla åker ju på olika håll och har sina egne traditioner med släkt och vänner.

För mig kommer denna jul vara speciell, detta kommer vara en jul då jag kommer att tänka mer än vanligt. En ju då mitt hjärta är ute på "äventyr" och inte vet vad det ska landa eller ta vägen... Jag tror att du har förstått att du kommer att finnas i mina tankar hela julen.

Hoppas du får en underbar julafton hos din mor

KRAM!"


Det tta var det speciella smset, inte massutskicket...;) som alla andra fick, eller iaf några de viktigaste.

Svaret ja gfick på detta var:

"Ojoj det var ett seriöst God jul sms! :P

Jag brukar mest skriva : God Jul :)"


Visst det var ett seriöst sms, och jag vill ha nått seriöst med honom. Det var ju faktiskt hela 2 smilisar så han kan ju inte ha blivit irreterad över smset iaf. Ja ja gvet ja borde inte överanalysera:P

Senare idag blir det kanske lite HoMM III, hade vatt skoj och kommit underfum med spelat inna ja gträffar honom igen:D

Faan stormen har inte lagt sig helt än, ju mer svår han är ju mer vill jag ha honom. Undra hur länge julgodiset kommer at stå i min lägenhet i gbg innan han kommer att få det :P

Puss och god natt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards