Alexx

Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av alexxs - 8 oktober 2007 19:08

Går kvällen var både lättande och tyngande... min käre Björn hörde av sig men mormor åkte in till sjukhuset :'( mamma och lillan körde in henne. hon fick stanna över natten men längre vill hon inte stanna. Hon hade hjärtsvikt, kärlkramp och vatten i lungsäcken... :s Men mormor är en STARK kvinna hon kommer säkert att komma hem idag! Hon är en gullig mormor en sådan som alla skulle ha! Hur ska mormor klara sig utan en telefon på sjukhuset :p (hon vill inte ha någon för hon bara ska stanna över natten)hon som nästan alltid pratar i telefon med massa tanter... :pMorfar ska visst ha tappat minnet igen, men det tillhör ju vanligheterna när det gäller honom...:(Ännu en ny vecka... Måndagen den 8 oktober vecka 41!Dagen började med en liten sovmorgon till kl. 8 (om jag inte får sova på morgonen somnar jag när jag pluggar :s) Det blev frukost med mor, ett glas juice för något annat hittade jag inte som jag kunde tänka mig att stoppa i mig...Till dem som inte viste att det finns efterrätt till frukosten kan jag berätta att det finns det, det blev två kakor för min del... Jag vet att detta är ingen bra början på dagen men jag fick i alla fall energi för att kunna börja plugga! Det som är så roligt! Det blev plugg till 11. (en salig blandning av genetik och signalvägar mm.) Kl.11 tog jag bilen till AIK-vallen för att hjälpa pappa med vår lilla traktor, batteriet laddade vist inte så när han hade stannat gick det inte att starta den igen... :p Då fick lilla Gumman komma med startkablarna ...:) När jag kom hem blev det pasta som jag satte på innan jag åkte iväg, och sedan var det åkjet till pluggandet som innehöll transkription , translation mm.. alltså CellbiologiSatt i hela 5 timmar och pluggade och tiden sprang iväg helt otroligt... kände då att jag behövde ett brake och gick ner och bakade Evelinas goda kladdkaka, det finns inget som slår den :p Men efter det var det roliga slut och man fick sätta sig och plugga igen, men det är faktiskt ganska trevligt och sitta och plugga när man är ensam hemma...Kladdkakan smakade helt ok, men den har varit bättre... :s tror det blev lite mycket socker. Pappa kan ju alltid ta och äta upp den, han märker ju ingen skillnad :pFattar inte varför man går igenom Mendel så noga, det är ju i stort sätt självklart och det lärde man ju sig nästan på högstadiet...men det är la bara att tack och ta emot att delar av genetiken inte är så svår, men en del annat kan vara riktigt krångligt...Funderar på att ta en rensning av låtarna på datorn snart, det finns knappast några bra :( en hel del Björn Rosenström med dem går inte så bra att plugga till så dem får man hoppa över... Får la gå och tindra med ögonen för lille Björn och höra om jag kan snatta lite låtar från honom...:p Saknar honom så mycket! Vill egentligen vara med honom hela tiden men men det går la inte när man pluggar som vi gör... Vet ju inte heller var han vill. Det är så svårt att vara liten och kär. Får nöja mig med att ligga och krama min lille lila häffaklump på nätterna..:pResten av kvällen blir det antagligen plugg, eller det har egentligen inte blivit något annat än det idag.Mamma och Lillan åkte till mormor ikväll hon skulle inte få komma hem idag utan kommer nog imorgon...Man talar alltid om hur en kille ska vara för att vara en svärmors dröm, men aldrig hur tjejer ska vara...?Bra karlar dyker inte upp ur tomma intet.De måste skapas av kvinnor.En kille är som en degklumpsom måste formas.Först måste du ta bort allt som hans mammagjort med honom.Därefter måste du få bort att machoattitydersom han lärt sig från ölreklamen.Sedan är det dags för min favorit- den manliga fåfängan.(hihi)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards